måndag 19 maj 2014

Helgens fototur till Öland

Igår var det avslutning på vår fotocirkel jag går. Vi skulle åka till Öland för att fotografera.
 http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96land

Men jag åkte redan dit på lördagen för att upptäcka Öland med kameran. Eftersom det inte är så långt till Öland så har jag varit där många gånger. Jag åkte ner till södra udden först, Ottenby. Stannade vid fågelstationen och fick lite bilder ut över havet. Det låg sälar ute på det grunda vattnet. Lite fåglar fick jag även se men här hade ett stort teleobjektiv varit på sin plats. 
Därefter körde jag norrut på västra sidan. Jag åkte ner en liten väg till havet och hamnade i ett av Ölands många naturreservat. Det var väldigt vackert där och sällsynta blommor vilket jag upptäckte. Sedan blev det lite stopp här och där för foto. 

Här är lite bilder till att börja med.

                                                                  Sälar



















                                                                Nyfött lamm

                                        Kung Karl X mur. Fantastiskt bygge. Österut                        http://www.olanningen.com/oland/karl_gustafs_mur.htm

                                                               Västerut

                                            

                          Det blev ju flera bilder och imorgon fortsätter min tur på Öland.


12 kommentarer:

  1. the stone walls just are so beautiful!

    SvaraRadera
  2. New lambs, seals, lovely photos of all, and a stone building similar to the " Church of the Good Shepherd" at Lake Tekapo, South Island, here in NZ. A haven for many in the cold winter days. Cheers, Jean.

    SvaraRadera
  3. Love the seals! I've never seen any in the wild. Great lighthouse! The flowers in the last photo are gorgeous!

    SvaraRadera
  4. Underbar natur - underbara fina bilder.

    SvaraRadera
  5. Nå fikk jeg Ølandslengt....har vært der tre ganger....mai på Øland er helt herlig.
    Tror det må bli en tur snart igjen.
    Det er samme med Casper...svulsene har ikke vokst. Han er i fin form!

    Terje

    SvaraRadera
  6. Beautiful scenery and seals.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som vanligt. Jag är fortfarande på jakt efter en ny och bättre kamera...Svårt, då det finns en uppsjö av dom :-/ ha en fin dag ♥

    SvaraRadera
  8. They are beautiful photos, so nice to travel.

    SvaraRadera
  9. Hab vielen lieben Dank für deine tollen Fotos.
    Nun hab ich einiges nachzuholen...
    Entweder war meine Zeit knapp, oder die Internetverbindung war so schlecht.
    Heute hab ich glück .
    Ganz liebe Grüße von sylvia

    SvaraRadera
  10. Hej där, vilka fina bilder du skapat. Så kul att få ta del av din framfart med kameran. Läckra kompositioner du gör. Min favo blir huset.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera