söndag 14 juli 2013

Varm helg

Nu är väl sommaren som bäst? Vi har haft varma dagar i helgen och det har varit härligt. Jag hade lite långhelg då jag var ledig i fredags vilket var så skönt. Det är 3 veckor att arbeta kvar innan jag har min semester.

I fredags fick jag en present av sambon. Ett nytt objektiv. Det är en Canon EF 50 mm f/1.4 USM. Det är ett objektiv som är bra i objektivutrustningen vilket jag önskat mig. Den tog fantastiska bilder tycker jag.

 
 
 
 
 
I går var vi som vanligt och sköt lerduvor. Det var väldigt varmt på trapbanan då solen låg på rejält kl 13. Det gick sådär och nu behöver man lite instruktioner av någon erfaren skytt så man kommer vidare i skyttet.
 
 

 
 
 
När vi kom hem så packade vi med oss middag och gick ner till sjön. Det var så varmt i vattnet. En halv meter ner så var det + 22 varmt i vattnet. Det var jätteskönt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trym är duktig på att vara lös.
 
 
Ayla gick ut ganska långt för att hämta leksaken. Hon är inte så glad i att simma
 
 
 
Tyra låg mest och njöt i solen
 
 
 
Vilja måste vi ha kopplad
 
 
 
Grillad älgkalvsbiffar, zucchini, champinjoner med bacon
 
 
 
Efter middagen njöt vi av det fina vädret tills solen började gå ner
 
 
 
 
 

 

21 kommentarer:

  1. Trivelig innlegg. Gratulerer med nytt objektiv:)

    SvaraRadera
  2. the lake is so beautiful! glad your pups get out to enjoy it with you - even if some need to be on a leash.

    congrats on the new lens!

    SvaraRadera
  3. aww the doggies loved the lake

    SvaraRadera
  4. Önskar vi skulle få lite av er värme. Här är det 12 grader och regnet vräker ner och det skall tydligen fortsätta. Härligt att ändå ni har det bra.
    Fina bilder, den första och andra,. speciellt den första är en riktig pärla:/Brita

    SvaraRadera
  5. Koselige og fine bilder.
    Grattis med nytt objektiv.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Beautiful series of photos.
    This really enjoy the summer weather.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  7. Fine bilder som alltid. Kul med nytt objektiv som ser ut å fungere meget bra... Snart er det höst og jakt.. Mvh JaktAsle

    SvaraRadera
  8. Om man inte har semester än så kan man ju faktiskt ha det ganska semestrigt ändå, om helgerna till exempel. Er verkar ju ha varit helt toppen!! :-) Mysigt att kunna ha med hundarna till stranden så där!

    Nu ska det väl bli svalare den här veckan, vilket passar mej ganska bra för jag är ingen större vän av vare sej högsommarhetta eller strand-/badliv. Vore egentligen inte så dumt om det ville komma lite regn också, så man kanske kan få se lite kantareller i skog och mark snart. :-)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Ja, vilket underbart väder vi har haft det sista. Grattis till det nya objektivet, det tror jag du kommer ha mycket glädje av fram över med och vi kommer säkert få se massor av fina bilder som är tagna med det. Ni ser ut att ha det underbart vid sjön både hundar och människor. När det gäller skyttet så är det säkert träning och åter träning som gäller. Gissar att fotställningen är jätte viktig och ibland förbisedd... Sedan så gäller det nog att man har en bössa som passar, att kolven inte är för kort och att den är rätt skränkt..
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  10. Hi Lindsjö vad en vacker blomma som Zeeuwse knappen och sedan på Cow Parsley
    och naturen är så speciell eftersom jag ser mina ögon!

    Hälsningar Annie,
    http://anniezon.blogspot.nl/

    SvaraRadera
  11. Grattis till nya objektivet! Trevligt med överraskningar :)
    Mums för grillat, hmm... det blir alltför sällan när man är mitt uppe i jobbtillvaro fortfarande, lite trist men, men.. augusti kan vara fin oxå :)
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  12. Loved the 1st flower I can't remember the name..it is so special. The dogs are having a great summer I see,swimming, sleeping and playing. The last picture tells it all....relaxing and resting in the summer timed!

    Ron

    SvaraRadera
  13. Ja väldigt fina bilder! Både här och i ditt förra inlägg! Ni verkar ha riktig sommarvärme! Här är det just nu i skrivande stund (visserligen halv tolv på kvällen) endast sex grader...brrr...snart kommer hösten! :-)

    SvaraRadera
  14. A new lens - how lovely! And what gorgeous shots!

    SvaraRadera
  15. - Halloj på Höglandet.
    - Kanonfina bilder med det nya objektivet !
    Och varmt i vattnet har ni också. Här har det
    svårt att komma över 15 grader. Det blir nog att vänta
    med första doppet till august....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  16. Wow!! I want to go to dinner with you. The moose steaks and mushrooms with bacon look great.

    SvaraRadera
  17. Hej där, grattis till nya objektivet. Har precis ett sådant och det är jag mycket nöjd med. Funkar perfekt när jag vill ha minsta möjliga packning och att det är så ljuskänsligt är jag mer än glad över. Kommer du säkert ha stor nytta av. Antar att första bilderna är tagna med det objektivet. Snyggt, snyggt.
    Hälsn
    Monica

    SvaraRadera
  18. Härlig klarhet i de första bilderna! Förstår hur du menar men nog trodde jag att det var personen bakom kameran som skapar bilderna, inte så mycket objektivet framför. Den vattentempen lockar verkligen till bad och familjen ser ut att njuta.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  19. Grattis till objektivet , så underbar överraskning, fotot på Stjärnflockan är så häftigt , sådan lyster i det :) Kramar

    SvaraRadera
  20. Men så kul med ett nytt objektiv! och verkligen härliga bilder :)) Nu måste jag se till att komma mej iväg o övningskjuta lite (mycket!) men det är så dumt att skjutbanan har stängt hela sommaren...

    SvaraRadera
  21. This is a wonderful serie ...... compliments.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera