fredag 24 maj 2013

Valparna växer

Nu är valparna över 4 veckor och det går fort i deras utveckling. De går stabilare och småspringer bra. Nu viftar de på svansen när man kommer. Lek och bus är det ofta och de leker med leksaker. Det nedärvda att skaka bytet gör de redan. Lite kul att se. Igår var det en fin kväll och de kunde vara ute.
Lite bilder från kvällen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
De blir snabbt trötta
 
 
 
Mitten på maj stannade jag vid en sjö på väg hem från ett möte. Jag åker visserligen varje dag förbi till och från jobbet där. Det är en vacker sjö och ganska nära land har en mås sitt bo på en sten som den ruvar. Försökt fånga måsen när den ruvar men den är skygg och flyger när jag stannar. Det kom gäss flygande som landade på vattnet och lite gräsänder simmade runt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

18 kommentarer:

  1. Vet du vad? Jag är inne flera gånger om dagen och tittar på din blogg om du lagt upp nya bilder. ....kan tala om att jag mår bra när jag ser alla go'a bilder på valparna. ....börjar repa mig så smått. Ha en skön helg och tack för alla gosebilder.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nice brood you have up there, love them ever so much.

    SvaraRadera
  3. Riktiga sötnosar! :)) å fina bilder från viltvattnet också. Trevlig helg på dej!

    SvaraRadera
  4. such beautiful waters! the puppies' noses are starting to get longer, now. so cute!

    SvaraRadera
  5. Vad sota de ar. Och vad jag langtar efter en svensk sjo ibland. Nej, ofta menar jag. Kram fran USA

    SvaraRadera
  6. Dom är ju såååååååå gulliga man kan titta hur länge som helst på dom ,sjön är också vacker ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Trevligt att mås på en sten sitter kläckning synd flyger iväg igen;-)) Vackra bilder av dina hundar också säga snabbt att växa.


    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  8. Beautiful pictures of the puppies.
    What they grow fast.
    A great weekend,
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  9. Små sötnosar, men förstår att det är liiite jobb också med valparna.
    Underbart vackert med vattenblänk.
    Kram /bea

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder på dina små sötnosar. Första och fjärde bilden är så fina, jag blir alldeles varm inombords.Tekniskt är det den andra bilden som är bäst som också har en varm känsla, där hela kullen ger varandra värme och trygghet/brita

    SvaraRadera
  11. Var bara tvungen att kika in igen på dina go´a bilder på småttingarna....nosen och tassarna, man blir ju helt sjuk!!!
    Nåja, det är jag ju redan, men jag menar valpsjuk...ler...

    SvaraRadera
  12. Så søøøøøøøte! For noen små skjønne valper! Er så deilige:)))

    Love♥

    SvaraRadera
  13. jetzt geht es los mit den Welpen.. laufen rum.. holen sich Dinge zum spielen aus allen ecken.. aber es macht doch riesen Spass sich um die kleinen zu kümmern..
    freue mich schon auf die nächsten Bilder
    Grüsse Frank

    SvaraRadera
  14. Awwww.. .så väldigt söta är dem! Fina bilder.

    SvaraRadera
  15. It is always nice to see young animals growing up. They develop relatively quick. Let's wait and see what becomes of the eggs.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  16. Oh tack snälla för erbjudandet! Det ska vi absolut göra, även om vi inte hinner innan valparna flyttar:(...skickar dig ett mejl senare till orsaken:)
    Ha det fortsatt gott och jag fullkomligt älskar dina bilder....igen. Du tycker säkert jag är tjatig men du tar ju så himla granna bilder och du bor så vackert så det är en fröjd att se foton på både valparna och omgivningarna:)
    Ha det fortsatt gott.
    Stor kram och TACK! på förhand.

    SvaraRadera
  17. Wow, they have grown so much,puppies will soon need a cosy bed each. lovely reflection photos, the last one of the rock, superb! Greetings from Jean

    SvaraRadera