söndag 24 februari 2013

Älgar och rådjur

Tog mig en tur i eftermiddag igen för att kolla till älgarna. Men inte en skymt av dem. Antingen hade de ätit middag redan eller skulle komma senare. Nåja, det blev ju många bilder igår. Här är några till.















Till slut tyckte väl älgkon att jag störde för mycket och travade över kullen. Jag körde ju såklart runt och där var en älg till. De sprang med fart mot skogen men som vanligt kunde jag med älglocket stoppa dem.







Jag såg faktiskt lite rådjur på kvällens tur. Det var en liten råbock som åt på grenarna där älgarna var igår. En bit bort har de huggt med och där på avstånd såg jag två rådjur. Fortsatte min färd och såg ytterligare två rådjur mellan småträden.









 

18 kommentarer:

  1. De va värst va mycket vilt du har runt dig där nere ! Fina bilder får du med dig också!

    SvaraRadera
  2. love the first few photos! they are grand!

    SvaraRadera
  3. Toppenfina bilder på älgarna!! Så kul att få se dem o dessutom fotografera dem! :)

    SvaraRadera
  4. Jag måste snart iväg och kolla om jag kan få se älgar vid vårt ställe :)Så många fina bilder du fick på dom :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Jag haller med Lasse, det ar ju inte klokt vad mycket djur det finns hemma hos er i Smaland!

    SvaraRadera
  6. Nice shots of the moose. It looks huge.

    SvaraRadera
  7. Beautiful shots! I'd love to get close enough to get photos like that.

    SvaraRadera
  8. Moro med så mye vilt rundt hjemplassen da! Du kom jo ganske tett på elgene og fikk med deg fine bilder :-)
    Rune

    SvaraRadera
  9. Vi hade ett ärende igårkväll, så vi kom att köra lite skogsvägar. Dock var inte kameran med, och jag hade nästan räknat med att vi "bara för det" skulle få se ett eller annat vilt. Men det fick vi inte. Hur som helst så var det härligt att konstatera att det hade gått att fota OM kameran varit med och OM det hade dykt upp nåt djur. :-) Snart ÄR det vår!!!

    SvaraRadera
  10. It's always nice to see the elks, but of course also the roes. When the sun starts shining the quality of your pictures will improve. We all look forward to the spring.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  11. Great pictures, the elk have very well photographed.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  12. mooi die reen wij hebben ze hier ook ik ben gek op die beesten.
    groetjes Herman.

    SvaraRadera
  13. Beautiful photos and what have you moose beautiful closeup mapped.

    Groetjes Tinie

    SvaraRadera
  14. Moose are huge - as large my horse! I hope you took those great photos with a telephoto lense teehee! :)

    SvaraRadera
  15. Men oj, så mycket vilt du har i dina trakter!
    Ha en fin vecka!/Bea

    SvaraRadera
  16. OJ vad mycket djur ni har! Härligt!
    .....och Du:Tack!
    Hampus-godingen har det inte så lätt, men han kämpar tappert på.....vi har varit hos veterinären idag och ska dit igen på fredag....så med andra ord tror ju veterinären att han lever så länge :)
    Tack för omtanken.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  17. Fin serie, jag gillar bäst de som du gjort större så vi tycker kanske likadant. Är absolut ingen älgexpert men kan ändå tycka att djuret i de första rutorna ser ut att vara i fin kondition med kraftfullt ansatt hals. Pälsen ser varm ut och älgen verkar lugn där den står. / Deerhunter

    SvaraRadera
  18. :-) so herrliche Bilder!
    Hier sieht der Elch noch ganz hübsch aus.
    Der Elch mit seiner Kopf- und Rumpfform sieht so ganz anders aus als Hirsche, Rehe und Rentiere .
    Was mir auch gefällt, wie der Elch und das Rentier läuft. Es tönt anders und es sieht so lustig aus.
    Liebe Grüsse
    Angela

    SvaraRadera