onsdag 5 september 2012

Rovfågel på morgonjakt

Idag var det en fin morgon och på väg till arbetet fick jag se en rovfågel flyga lågt över en äng.
Jag var ju tvungen att stanna. Den flög lågt och högt och spanade efter ett morgonmål. Några försök att dyka ner i gräset gjordes men tyvärr inget i klorna. Det blev många bilder och här är några. Jag var nästan säker att det skulle vara en ung ormvråk då den är rätt ljus men nu är jag inte säker. Förslag??










De mörka bilderna var för högt ISO av misstag








Vill samtidigt tacka för all information i förra inlägget att det skulle vara en havsörn. Den var i närheten av sjön Örken som är rätt stor. Skall se om jag i helgen kan få mer bättre bilder.

Tog en liten tur på kvällen men det var väldigt lite vilt ute men ett och annat rådjur kunde jag se.


                                                           Notera hornet som hänger



                         Geten var en bit bort men hon var snabb att springa in i havreåkern och bara öronen stack upp.

27 kommentarer:

  1. Hej! Du har fått fina bilder på en Brun kärrhök hane. Och det är typiskt för de att flyga över åkrar, ängar och vassområden. De häckar till största delen ute i vassen. När de bara glider så bildar vingarna ett V, då de håller de uppåtlyfta. Det blev en ordentlig lektion jag bjöd på. Ha en bra fortsättning och lycka till med havsörnen. //Urban

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka fina rovfågelbilder som du har radat upp det sista både på havsörnen och nu på den bruna kärrhöken.
    ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Grattis till de fina bilderna på brun kärrhök! Förra året såg jag flera, men alltid på långt håll o iår har jag inte sett en enda...

    SvaraRadera
  4. Great photos Lindsjo. They all look good to me.

    SvaraRadera
  5. i love the feathering on the legs of that raptor!

    SvaraRadera
  6. The hawk is really focused. Did he get his prize?? I have the same problem with high ISO. Ahhh, what are we to do - us gals who like to shoot fast moving subjects hand held?

    SvaraRadera
  7. Fina bilder på högen. Allra mest gillar jag öronen i havren. superfint ljus i bilden/brita

    SvaraRadera
  8. Kjempeflotte bilder av en nydelig rovfugl..
    Veldig godt gjort å få så bra bilder av disse fuglene, skikkelig skarpe og klare..
    Har vært lite "fotovær" her i det siste da høststormene har satt inn for fullt nå, men krysser fingre for berde vær etterhvert :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  9. Great pictures of the marsh harrier. In the fields around the village where I am living lives a couple. Unfortunately I never succeeded to take pictures of them. The roebuck is a real special one!
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  10. Fantastic flight shots of the raptor! Nice job! Love the deer photos! The ears sticking up in the tall grass is really cool.

    SvaraRadera
  11. Great flight shots of the raptor, the deer are sublime.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  12. Så härliga bilder du fick på kärrhöken! De mörka bilderna blev nästan lite mer dramatiska än de ljusa.
    Kul när man får se något sådant och hinner med med kameran också.
    Den sista bilden på öronen var kul!
    Ha en fin torsdag! /Pia

    SvaraRadera
  13. Du fick jätte fina bilder på höken...speciellt när han sträkte sina vingar...jätte fint

    SvaraRadera
  14. Jo, jag ser att du fått det rätta svaret på din fråga, jag är lite sent ute igen.
    hälsn./Hannu

    SvaraRadera
  15. Wow wow wow and more wow! Härliga bilder.

    SvaraRadera
  16. Bra bilder av hauk og rådyr.

    SvaraRadera
  17. Bra fanget, på Norsk Sivhauk :-) Jeg lykkes aldri i å fotografere den :-/

    Robert

    SvaraRadera
  18. Underbart med så fina fågelbilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  19. underbara bilder på ormvråken, men tyvärr inte en fågel som jag uppskattar i min fauma :-/

    SvaraRadera
  20. Wat woon je toch in een prachtige omgeving en je maakt zulke mooie foto,s mijn compliment groetjes Danielle

    SvaraRadera
  21. Kärrhök för det är fågeln med grymmaste blicken. Har jag lärt mig själv, så det måste vara sant! / Deerhunter

    SvaraRadera
  22. - Halloj på Höglandet.
    - Grattis till kanonbilder !
    Rätt svar fick du redan i första kommentaren av Urban. Och honom
    kan man lita på när det gäller fåglar....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  23. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  24. In flight is superb, and the Deer is so beautiful.

    SvaraRadera

  25. How nice that you have an Eagle in flight had Majsan :-) I have a kestrel in flight can shoot but I still places.

    Beautiful pictures again and the deer that you show here.




    SvaraRadera