tisdag 22 maj 2012

Inga ungar

Igår besökte jag ett viltvatten där jag har tagit en hel del bilder på. Funderade på om det kanske hade blivit några ungar, men inte. Hur ser det ut hos Er? Har änder, gäss och svanar fått ungar.
Det hade kommit ett par svanar som inte varit där tidigare. Vore kul och de stannar och man kan få se lite ungar framöver.
Fick lite bilder på några udda änder. 







Vad är detta för and?



Jag har visat bilder tidigare från rådjursgetter i en trädgård varav den ena är dräktig. Igår morse på väg till jobbet så jag den dräktiga geten igen. Hon var dock ensam. Kanske har hon nu kört iväg sin kompis för att snart få sitt kid. Skall bli spännande och se om hon kommer och visar kidet för mig framöver.

                                               
                                         Hon var så nära så hela telet fylldes upp




Så stilig hon ser ut



15 kommentarer:

  1. Ser att råna fortfarande har en del av vinterpälsen kvar. Inga ungar hos svanarna säger du? brukar de har ungar vid den här tiden?
    Ankan, ja du jag har inte sett något liknade. Kul om någon berättar/brita

    SvaraRadera
  2. i do hope you'll be able to see her fawn! the swans and ducks are cute!

    SvaraRadera
  3. Love that curious look in the second shot of the doe.

    SvaraRadera
  4. jag är inte så bra på fåglar, mer än att jag känner igen de vanligaste kanske men anden som ligger jämte gräsanden ser ut som en lantras, Svensk blå anka, men det kanske finns nån vild art som påminner om den. men det förekommer ju att även tamdjur får luft under vingarna och söker sej ut i världen. rådjursbilderna är jättefina, hoppas geten visar sina kid nån gång för dej. /Tobias

    SvaraRadera
  5. Hallå!
    Vilka fina svanbilder! Jag vet inte vad det är för and. När jag bodde i Sörmland i närheten av Öster-Malma fanns det gott om hybrider där bland änderna. Gässlingar finns det här på Öland sedan några veckor.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Hi,

    Spring is obviously coming a bit later in Sweden than in Holland. The young ones will come, you just need a little bit of patience.
    And the duck? It happens many times that hybrids result from the contacts between different kinds of ducks, even tame ones.
    Gr. Kees

    SvaraRadera
  7. Beautiful pictures especially the wild swans.
    Greets Irma

    SvaraRadera
  8. Bellissimi i cigni!! buona serata...ciao

    SvaraRadera
  9. Geweldig die wilde zwanen .
    hier zijn ze al een tijdje verroken.
    groetjes Herman,

    SvaraRadera
  10. Hello Masjan,

    beautiful and sharp pictures. Especially photo 4 e White Peking duck, I think very beautiful. Even your deer pictures are very beautiful. Who knows, the young deer soon.

    Warmest regards, Helma

    SvaraRadera
  11. Nää här är det för tidigt för ungar...Den "konstiga" anden kan vara en gräsand med nån inkorsning i...det är visst ganska vanligt att de gör så, spec "parkänder" :) Fina bilder, spännande att se om du får se ungarna framöver :)

    SvaraRadera
  12. I Skåne har jag sett gässlingar sedan någon vecka tillbaka, men inte så mycket mer. Kronhjortshinden borde fått ungar nu, men ännu inga observationer. Jag tror att din get först behöver få avveckla vinterpälsen innan kidet föds. Håller med om att den är vacker till ansiktet, hoppas "dupliceringsarbetet" slutar lyckligt. / Deerhunter

    SvaraRadera
  13. Flotte fugler! Anden er kanskje en krysning, det skjer iblant. Nydelige de siste bildene!
    Her er det varme dager. Ønsker deg det samme.

    :)

    SvaraRadera
  14. Fantastiska fina bilder.

    SvaraRadera
  15. Hej här också! :)
    Fina bilder på fåglar och rådjur (de senare kan jag inte mycket om). Den vita ankan kan ju vara en pekinganka, den vanligaste rasen inom produktion i Sverige, enligt Wikipedia.

    Jag bor i norra Skåne och som du såg så hittade vi två knölsvanungar i söndags. Grågässen var först och där är en massa ungar, en del börjar bli riktigt stora redan, sen kom ju knipan med sina 9 st. Nu i helgen hade även ett par vitkindade gäss fått 4 ungar och så Kanadagässen två och en anka med ca 11 st. Det händer så mycket, så jag hinner inte riktigt med! :) Det finns, vad vi vet, fyra stycken svanar till som ruvar för tillfället.

    Försökte hitta de där bilderna du skrev om, men jag fann dem inte.
    Ha det gott! /Pia

    SvaraRadera