lördag 21 januari 2012

Ayla fick fint drev

Idag åkte vi ut till den större jaktmarken och släppte Ayla. Det var några minusgrader och lite hårt i backen men Ayla verkade gå på den hårda snön. När jag skulle släppa henne upptäckte jag färska rådjurspår och upptag kom inom några minuter. Hon drev fint 2 djur som jag kunde spåra av. Hon fick problem vid vägen men löste det efter ett tag. Efter en timme gav hon upp då det var nog lite för hårt för henne. Jag kunde kalla in henne med hornet vid återgång. Jag är nöjd att hon fick en timmes drev idag. Nu har vi bara en helg till att vara ute med våra taxar. Sedan är jakten slut.


Spåret från idag


Imorse var det frostigt och vackert ute och bjöd till fina fotoobjekt. När vi kom hem var det mildare och det vackra borta. Jag tog bilen och åkte en sväng där det var kallare och det frostiga var kvar. Det blev lite bilder som jag kan dela med mig.









Det var ju tyvärr mulet idag så bilderna är i annat ljus. Tänk om det varit sol ändå.....








7 kommentarer:

  1. När jag hör dig berätta saknar jag min tax så mycket.

    SvaraRadera
  2. vad duktig hon är :) fina härliga bilder på frosten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Jo. ganska nöjd men tyvärr var det mulet. Ljuset är ju viktigt har jag förstått nu...när man hållt på lite.

      Radera
  3. Så läckra bilder på iskristallerna!! Visst är det vemodigt när jakten med hundarna tar slut...Det går alldeles för fort, men så är det väl alltid när man har kul :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det. Men vi är jättenöjda. Vi har fått många dagar i skogen denna säsong mot förra. Skall räkna ihop det sedan. Men februari bjuder ändå på hare, räv och gris med jaktkamrater och deras hundar.

      Radera
  4. Fint drev, stod bra till ett tag där gubben ju! synd att det snart är över bara.

    SvaraRadera
  5. Törs du? Svara på mitt inlägg! Nu skall vi knäcka Jantelagen en gång för alla ;-) www.nogg.se/fjellripa

    UNDERBARA BILDER ♥

    SvaraRadera