söndag 27 november 2011

Ödestugor

Just nu viner stormen rejält utanför fönstret. Jag var ute en sväng och det var riktigt otäckt faktiskt. Man har varnat att ge sig ut ikväll. Ja, vi är ju vana här i Småland med både Gudrun och Per som farit fram.

Det blev ju inte att att åka ut till marken idag. Det blåste bra redan imorse. Man hör inte hunden och då är det ingen vits. Det är ju viktigt att höra väckskall och upptag nu när vi tränar Ayla.

När vi hade drevprov den 6 nov så kom vi förbi dessa ödestugor mitt i marken. De var så häftig med sina gamla ådriga brädor. Kunde ju inte låta bli att fotografera.







8 kommentarer:

  1. Herlige bilder av gamle hus,

    SvaraRadera
  2. Jädrans va duktig du är med kameran.

    Mvh

    Leif D.

    SvaraRadera
  3. Husen har ögon iaf.. tänk om dom kunnat viska om vad dom fått se, Jättefina bilder

    SvaraRadera
  4. Ibland kan jag känna en viss sorg, då jag ser tomma torp. Jag kan stanna av och fundera vilket liv den har haft. Som tur är har vi sådana gamla torp/kojor som jaktkojor idag och det är så mysigt <3 Jättefina bilder, man känner kärleken i dem <3

    SvaraRadera
  5. Flott serie i svarthvitt! Liker alle her, så vanskelig å plukke ut en favoritt :-)
    Godt fotoarbeid!
    Rune

    SvaraRadera
  6. I love old buildings like that and often think, if they could only talk! Great pictures my friend! Thanks for sharing them with us. :)

    SvaraRadera
  7. Flotte bilder av en svunnen tid! :)

    SvaraRadera