onsdag 17 augusti 2011

Tidig morgon-ingen bock i sikte

Klockan ringde på 0345 uhhh tidigt var det. Vovvarna var fundersamma på vad som hände. Jag hade ju förberett att lägga ut allt i hallen där inga vovvar skulle komma. Tyra och Ayla är svåra att lura. Jaktkläder, ryggsäck och 6.5an är svåra att gömma för dem. De fattar direkt vad det är frågan om.
Jag fixade lite kaffe och sedan var det att ta med Trym och Vija ut till jaktmarken om det skulle vara så att jag skulle skjuta en bock. På väg ut till marken utmed riksväg 31 låg ett rådjur vilket var lite sorgligt att se.
Tror nog att jag var ute lite för sent. Det är ju bättre att vara klar och redo på pass innan det börjar ljusna. Jag såg ingenting men hade satt mig vid ett hygge som ansluter till lite åkermark och de kunde ev komma via när de betat.
Körde runt hela marken men inte ett liv såg jag.

Här hade det varit bra läge

 
Annars har det varit att rensa svamp idag. Jag har ju 18 kg att rensa. Man får ta det i omgångar annars blir det för tråkigt.

Håller på att lära mig min nya systemkamera. Makrofunktionen tycker jag är kul. Mina blommor gillar jag att träna på. Efter många bilder fick jag en som var bra. Jag har ju massa stormhatt och där är många humlor nu som kryper in och suger nektar.

Humlan kryper in helt

Rosor gillar jag

Skall fota alla hundarna för att lägga in nytt på min hemsida
 www.lindsjo-taxar.se  men måste redan nu visa stiliga killen Trym

Trym stiliga killen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar