söndag 28 augusti 2011

Kuljaktstig och älgmöte

Idag var det dags för kuljaktstig igen. Med förra helgens resultat så kändes det som att jag ville vinna igen. Lite tävlingsanda har man ju. Regnet hängde i luften och det bådade inte så bra. Förra året ösregnade det under hela rundan vilket var trist. Nåja....min början blev inte bra. Sedan vet jag inte vad som hände....jag sköt bort mig helt idag. Så kan det bli. Min sambo undrade hur det stod till egentligen. Han gjorde dock ett bra resultat vilket var roligt.

Sedan var det bara hem och äta lunch. Rasta vovvarna och iväg på älgmötet. Alla var kallade så det var bara att åka. Det var ju ganska mycket information då vi skall in i ett älgskötselområde. Det går fort fram nu till andra måndagen i oktober då ett stort antal jägare i södra Sverige skall ut och panga.

2 kommentarer:

  1. Här börjar ju älgjakten den 5 september, jag trodde det var samma i hela landet, men det är det tydligen inte. Jag hoppas på att få tid över o följa min pappa och jaga älg iår, men den mesta tiden kommer att gå till fågeljakt :)

    Fick du ordning på det här med bilderna...?

    SvaraRadera
  2. Ja det är konstigt att skyttet kan bli så olika från gång till gång, men du verkar skjuta mycket och det är ju bra :)

    SvaraRadera