torsdag 30 juni 2011

Spårträning med Chanel

Jag lade spår sent igår kväll åt Chanel. Matte ville ha ett spår som skulle ligga ganska lång tid. Jag var klar efter 22 och vi skulle gå ikväll.
Chanel var exalterad när vi åkte iväg mot skogen. Hon visste ju vad som var på gång. Vi gick upp i skogen och jag hittade först inte tallen jag hade spårbörjan på. Har väl aldrig hänt.Jag markerar ju inget uitan har spåret i huvudet.

Chanel fick sitta fint medans matte undersökte uppsparket och sedan började vi. Chanel var lite ostyrig och gick väl inte rätt från början. Kan ha varit andra dofter som var intressantare. Men vi arbetade oss igenom spåret med lite svårigheter här och där. Chanell var helt slut och bara lade sig i spåret och flämtade. På vägen tillbaka tog hon ett svalkande dopp i en liten damm. Det kan ha varit värmen i kombination med lång liggtid på spåret som gjorde det lite svårt idag. Men så är det. Det är bara att träna igen.

Chanel otålig att komma igång

Matte undersöker början

Här går det undan
Här går det fint
Chanel var helt slut så det var skönt med ett dopp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar