lördag 4 juni 2011

Badpremiär

Ytterligare en dag med värme och sol så det räcker. 28 grader idag och igår. Vovvarna är helt utslagna av värmen.
Igår var jag ute på jaktmarken med mina jaktledarkollegor och inventerade lite vad som skall göras inför höstens jaktsäsong. Det var bra varmt när man gick över hyggena i värmen för att kolla torn.
Idag har det bara varit lugnt och slappt. Vilja och Trym är så duktiga att gå i trädgården och inte smiter bort. Men det kommer väl. Ser jag dem inte så visslar jag och de kommer fint. Säger jag sitt, så sitter de fint och får en godisbit.

Skönast i skuggan
Vilja i husses knä

Beträffande Trym så tror jag att det som är kvar av bulan börjar växa. Det är större än innan. Han har dessutom fått som en liten ärta mitt på ärret. Jag måste ringa Ole nästa vecka. Han mår ju annars bra.

Vi gick ner till sjön i eftermiddags. Det var så fint och varmt!! Men det var ju badpremiär för oss. Det var jätteskönt. Inte alls kallt. Kändes som det brukar på sommaren. Jag tror nog att det är en av de första sommrarna jag badat så tidigt.
Vovvarna gick och plaskade lite och sedan låg de och njöt av lugnet.

Vår lilla sjö
Husse simmar långt ut

Vilja kikar
Mums! Vilja gillar vattenmelon
Trym hittar en skuggplats
Och slocknar ganska snart
Vilja vågar gå i vattnet
Och så var vi nästan hemma efter en härlig em vid sjön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar