torsdag 21 april 2011

Nu har björken slagit ut

Nu känns det som våren verkligen är här. Allt skiftar i grönt nu. Björkarna har fått ut sina blad. Det är så otroligt vackert. Den här gröna färgen som är ser man ju bara denna årstiden. På sommaren är det ju en annan grön färg.
Tog en kvällspromenad i det fina vädret och lyssnade till alla fåglar som sjöng. När vi närmade oss hemmet genom skogen så sköt en råbock förbi oss i granskogen. Jag såg honom väl men hann ju inte med att fotografera såklart. Även att jag alltid har kameran i handen om något skulle dyka upp. När vi började komma ur skogen mot ett fält markerade Ayla att det var något i närheten. Jag gick försiktigt och visste att det har varit grisar på fältet förr. Men uj då...en älgtjur och en kviga var det. De sprang ju iväg men stannade på ett hygge ett tag.
Jag filmade lite men det blev ju inte bra skärpa men bevis på att jag såg älg.Titta noga så ser man tjuren.  Efter ett tag lommade de iväg med ett väldans brak.
Valparna har varit ute nästan hela dagen idag med. De busar och sover i omgångar. De tycker om att gå runt i trädgården  när jag är med dem. De upptäcker massa kul saker. En humla surrade förbi och oj vad de vred på huvudet.
Sedan var det ju Tyrs mat då. Nåja det går ju men inte som de andra två. Försöker nu träna dem på namnen. Vilja är duktig att komma när man ropar hennes namn. Vi tränar så ofta vi kan dem i rumsrenhet och tar ut dem direkt efter mat och när de sovit. Det är ju lite svårare när de är ute i hagen på dagen.
Nu skall de få gå och sova och jag hoppas det blir lite lugnt i natt.
Tyr sover gott

Vilja

Kolla in det här jättegapet. Trym gäspar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar