söndag 13 mars 2011

Valparna 3 dygn nu och mår bra

Idag har det varit lugnt i valplådan. Man äter och sover hela tiden. Vilja är verkligen ett matvrak och håller sig framme. Hon motar bort killarna ibland fast hon ännu är minst.
Tyra är duktig och pysslar om dem hela tiden. Det är skönt att hon är sådan. Hon går ut snabbt och gör ifrån sig och sedan snabbt in till sina små.
"Joremor" har åkt hem till Norge idag och jag är verkligen glad att hon kom. Med tanke på hur det var med Vilja så vet man inte hur det hade gått. Man måste ha med någon erfaren första gången helt klart.
Man måste börja klippa klorna på dem även när de är så här små. Det går bra med en nagelsax än så länge. De är som små nålar och måste hållas efter.
Så här kan man ligga och sova. Jag skulle göra iordning så Tyra kunde ligga i fina lådan jag gjort. Men det gick inte. Av någon anledning vill hon ha mjukiskorgen och ligga i.Den har vi ju ställt i valplådan. Hon är försiktig när hon flyttar sig. Men imorgon måste hon acceptera att jag tar bort korgen.



Så här ser det ut när det snuttas flitigt. Skall försöka få bättre ljus i videosnuttarna jag har. Det är så sött att se. Det blir mer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar