lördag 26 mars 2011

Utställning med Ayla idag

Idag har jag varit på utställning med Ayla på Östsvenska Taxklubben som hade det i Tullinge.
Men först lite valprapport. De mår bara gott och de tankar sover om vart annat. Idag så var faktiskt Tyra med för första gången på promenad. Hon var ju inte så pigg på det i slutet av dräktigheten. Vi gick väl en 45 min och hon var pigg och glad. Valparna hade tankat och sov som grisar. Det är skoj att sitta och studera dem för man ser redan nu när de är två veckor lite personligheter i dem. Nu har de ju ögon så det blir ju lite mer kontakt då. Tyra låter dock mig inte ha valparna för länge i famnen. Det är så mysigt när de nosar på mig och låter tillfreds.

Utställningen. Jag och min vän som bl a passar Ayla och Tyra när vi åker bort åkte till utställningen. Chilli och Soya var ju med. (Se tidigare blogginlägg). Jag hade ju putsat alla tjejer snygga för denna dag.
Först skulle ju Chilli in i juniorklass och sedan skulle vi in i unghundsklassen. Chilli hade några att tävla emot och fick kritiken Very Good. Nu är det ju nya regler och prissättning, Man fattar ingenting. Vi var ensamma i klassen. LIte trist ju. Det är ju roligare att ha några och tävla emot oavsett hur det går. Det gick väl rätt  bra. Vi fick Very Good. Domaren sade att det var lite svårt då hon gick med nosen i golvet hela tiden och fick en crawlande gång. Vi fick bra kritik och man får vara nöjd.
Sedan skulle Soya in i jaktklassen. Hon fick även hon Very Good. Så alla taxtjejer presterade lika kritik. Alla med kort steg så det är att träna dem. Gå snabba promenader med fart eller cykla så de travar och sträcker ut.
Sedan träffar man ju trevligt folk med samma intresse på utställning. Ett par kom och pratade för de var på jakt efter en valp lite senare i år. De hade fått tips om att gå på utställningen och titta.
En uppfödare var där som var intresserad att använda Ludde (valparnas Pappa) men nu hade ju hennes tik börjat löpa nu och det var två andra kullar på gång. Men skulle ju vara kul om hon tog Ludde till nästa löp. Han är ju jättemysig och fin med kanonstamtavla i jaktens tecken.
Dessutom träffade jag domaren som dömde Trixi till viltspårchampion för många år sedan. Vi båda kom fram till att åren går......
Det var en trevlig dag och vi kunde åka hem rätt nöjda med våra kritiklappar på taxtjejerna.
LIte bilder blev det ju men......ja just det. Nu har jag fått min nya kamera och vad hände. Hade väl inte laddat batteriet bra så kameran lade av. Tur så bistod Chillis husse med sin kamera så jag kan lägga in lite bilder.


Chilli med sina medtävlare


Soya ställer upp sig fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar