torsdag 17 mars 2011

Tankar på Nova

Idag när jag åkte från jobbet så kom mina tankar till Nova. Det är bara 2 veckor sedan hon fick somna och man saknar henne. Tårarna rann så jag hade svårt att köra. Det kommer att ta sin lilla tid. 15 år är många år tillsammans och man har upplevt mycket ihop. Saknar hennes skällande när man kom hem. Hon kunde verka döv men nog hörde hon att jag kom med bilen. Ayla och Konjak har inte lärt sig det ännu.

Valplådan är lugn och de små är som bollar. Tyra har varit mer sällskaplig idag. Hon har väl tråkigt i valprummet även att jag går in ofta till henne. Nu kommer hon ut längre stunder och kan ligga i mitt knä och gosa. Idag fick hon en tuggpinne som hon for runt och lekte med. Valparna ligger så fint ihopkurrade när hon inte är där.
Lite bilder från idag.Här ligger de i en hög som vanligt, tätt intill varandra.

Tyr tankar gott. Kolla de små tassarna med fina klor. Får inte glömma och klippa nu varje vecka.

Till vänster har Vilja somnat och Tyr tankar vidare. Nästa vecka kan de nog se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar