tisdag 1 februari 2011

Skönt med plusgrader

Hoppas det nu blir plusgrader framöver och att vi slipper mer snö. Man börjar ju bli ganska trött på det. Även om vi åker till snön om ett par veckor. Årliga Österrikeresan. Har vi en bra vecka kan solen vara framme hela tiden och man får energi och laddar batterierna. Nu är man rätt trött hela tiden.

Vovvarna mår bra men jag undrar om Tyra är dräktig. Jag läser på nätet om tecken på dräktighet och det verkar vara helt olika från hund till hund. Tycker inte jag ser tydliga teckan alls ännu. Vore himla trist om hon inte är dräktig. Det gick ju bra med parningen. Mina vänner som är rutinerade uppfödare var ju med och såg att allt gick rätt till. Men man kan ju aldrig vara säker. Nästa vecka borde man se lite mer tydliga tecken om det är något på gång.

Nova mår bra ännu efter omständigheterna. Hennes tumörer är där och det ser väl inte så trevligt ut. Hon är dock glad, vill ha sin mat och skuttar runt med bus. Så länge det är så känns det inte som hon skall till hundhimlen ännu. Hon blir 15 år i mars så det är ju en hög ålder även för en tax. Jag vet att detta kan ändras fort och då är det ingen tvekan vad som tyvärr måste göras. Man vill ju inte tänka på det och jag har ju varit med om det förr och det är skitjobbigt!! Min kollega fick ta bort sin hund förra torsdagen och hon trodde att hon kunde jobba på fredagen. "Det tror jag inte" menade jag vilket jag fick rätt i. Hon var jätteledsen. Så är det bara.
Vovvarna sover sött redan men de måste ut en sväng innan jag går till sängs.


                                                    Tyra och Ayla på promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar