söndag 16 januari 2011

Nya bilder

Fick ju veta att man kunde ta minneskortet direkt i datan och föra över bilder.Inte tänkte jag på det häromdagen.
Nåja. Idag har det regnat som bara den och inte var det alls något bra hundpromenadväder.
Igår var jag hos våra vänner och trimmade Soya som var väldigt lurvig. Det tog två och en halv timme tills hon var klar. Jag är väldigt försiktig när jag trimmar. Men nu har Soya varit med ett tag och vi känner ju varandra väl. Idag så var det Chillis tur. Det var hennes första gång då det var en heltrimmning. Förra gången var det mer valphår som trimmades bort. Snällare hund har jag inte varit med om. Hon viftade mest på svansen. Vi hade ju paus mellan med lite fika så de fick vila lite. I mars så skall båda på utställning och det tar ju minst 8 veckor innan pälsen är sträv. Då skall jag ta och utställningsputsa dem som man brukar göra.





Vi var ju och hälsade på Soya och Chilli häromdagen. Ayla och Tyra vet att det är bra att gå in i köket ....vad händer där??? Man får kanske korv eller något annat gott. Här ser ni fyra taxtjejer som svansar för något gott.

Här kommer lite trimmningsbilder på Soya och Chilli före och efter.



Här har vi Soya som jag började med . Hon är väldigt snäll och lugn.




Soya nytrimmad. Lite hår på magen lämnade jag då det kan bli kallt. Vi skall ju utställningstrimma igen i mars.

                                                       En ruffsig Chilli

Chilli klar. Ayla och Chilli är likadana med sin päls på huvudet. De blir helt flintskalliga. Det ser lite kul ut. Men det växer ut efter ett tag.

Så fin taxfröken man kan vara då...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar